Dag 2 en 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefanie Kops - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefanie Kops - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3

Door: Stefanie

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

18 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Dag 2 - China Town en Wat Pho

M'n wekker ging vandaag om 08.00uur, maar ik was door de dag ervoor nog erg moe dus ik ben uiteindelijk om 09.30uur opgestaan. Lekker een ontbijtje gegeten (musli, fruit en yoghurt) en daarna eerste echte dag op pad! Ik ben met de Chao Praya express boat de rivier over gegaan om een bezoekje te brengen aan China Town! Onderweg op de boot raakte ik aan de praat met een meisje/vrouw uit India. Doordat we druk aan het praten waren had ik waarschijnlijk m'n stop gemist, waardoor ik weer een nieuwe boot terug moest nemen...weer een lekker begin van de dag dus! Eenmaal aangekomen in China Town kon de wandeling door de drukke straatjes beginnen! Het was heel indrukwekkend om al die mensen in zulke smalle steegjes aan het werk te zien, maar verder werd er voornamelijk in de vele winkeltjes alleen maar troep verkocht. Ik heb dus niks gekocht, behalve wat eten. Uiteraard waren dit gebakken eieren, haha! Nadat ik de eitjes gekocht had, vroeg ik de man wat voor eieren het waren en het bleken duiven-eiereren te zijn. Ik kreeg meteen minder trek in de eitjes, maar ze waren desondanks very jummy!
Na m'n ei-moment ben ik verder gaan lopen. Ik had een wandelroute gevonden in m'n Lonely Planet, dus het leek mij wel leuk om die uit te proberen! In het begin ging het goed, maar het moest uiteraard weer fout gaan... Ik ben meer dan een half uur op zoek gegaan naar een tempel en een blijkbaar leuk ouderwets koffiehuis (stonden op de route). Ik kon deze echter absoluut Niet vinden en de locals weten blijkbaar zelf ook niet waar welke straat zich bevindt. Dus na een hoop gelopen en een paar liter zweet afgelost te hebben, heb ik het zoeken gestaakt. Ik ben weer terug gelopen naar de rivier en ben via het water naar Wat Pho gegaan. Ik heb mooie foto's gemaakt van diverse buddha-beelden en tevens de grootste buddha van de wereld mogen aanschouwen! Echt een reusachtig beeld!!! Heel mooi! Na Wat Pho wilde ik het Royal Palace bezoeken, maar deze was ondertussen al gesloten...dan maar op m'n terugreis een bezoekje brengen aan de Koninklijke familie! Terug aangekomen bij m'n guesthouse heb ik een busreis geboekt van Bangkok naar Chiang Mai (zondag) en een excursie voor de Damnoen Suduak floating market (zaterdag), whoehoe!

In de avond ben ik met de Engelse meisjes en Italiaanse jongens (die ik op de eerste dag ontmoet had) per razende tuk-tuks Bangkok in gegaan. We wilden een bezoek brengen aan de Sky Bar, waar je een heel mooi uitzicht (63 verdiepingen hoog) heb over Bangkok. Volgens de kledingvoorschriften mochten we echter geen flip-flops dragen, dus dat feestje ging niet door. Toen zijn we naar een ander hotel gegaan, waar ze ook een dakterras hebben (verdieping 25). Hier was het uitzicht ook hartstikke gaaf! Afsluitend hebben we een drankje en dansje gedaan op Khao San road.

Dag 3 - Damnoen Suduak Floating Market

Pieppppp piepppp, opstaan het is 06.00uur! Ik had welgeteld 3uur geslapen, dus dat vereiste een cappuchino! Op naar de market! per mini-van werd ik opgehaald bij m'n guesthouse. In de bus zat ik toevallig naast een Nederlandse jongen/jongeman, dus dat werd weer gezellig kletsen in het busje! Automatisch trek je dan de hele dag samen verder, dus het was fijn dat ik de dag met iemand kon delen! Ook handig dat we van elkaar foto's konden maken (hij reistte ook alleen), aangezien je anders zelf nooit/amper op de foto staat. Aangekomen bij de markt hadden we 1,5 uur vrije tijd. Wij gingen voor 150 baht uiteraard in een bootje de markt op! Het duurde ongeveer 30minuten en was super leuk en heel apart om al die bootjes zo rakelings langs elkaar te zien varen volgeladen met souverniers en etenswaren. Op de markt zelf heb ik niks gekocht, want het was nog erg vroeg (geen honger) en als ik nu al souverniers ga kopen wordt m'n backpack al snel erg zwaar...
Na het boottochtje liepen we wat rond langs de varende bootjes. Langs de weg stonden ineens twee baby-olifantjes! Super schattig, maar wel zielig natuurlijk... Toch ben ik wel even op de foto gegaan met de baby & zelfs geaaid! Erg harde haren hebben ze! Haha!
Na de floating market gingen we gezamenlijk met de excursie-groep in een longtail-boat verder het water op langs huizen van de locals. Ze leven daar echt very basic... Een oude vrouw was zichzelf zelfs aan het wassen in het water waar wij met de boot in vaarden! We eindigden bij een snake-show, waar ik geen zin in had..vieze slangen!
Daarna gingen we weer terug naar Bangkok, waar ik een plons in het zwembad had genomen & lekker easygoing m'n Lonely Planet aan het zwembad heb gelezen. Heel toevallig stond het Indaise meisjes van de Chao Praya river express ineens voor m'n neus. Ze had een slaapplaats nodig en ging hier overnachten. Wat een kleine wereld is het dan toch, terwijl Bangkok zo een grote stad is!

Straks ga ik m'n backpack weer netjes inpakken, want ik moet morgen voor 11.00uur m'n kamer uit en daarna gaat m'n busavontuur richting Chiang Mai beginnen!

Sawat-dii-khaaaa! (goodbye!!!)

P.S. Ik ga proberen wat foto's te uploaden, dus hopelijk lukt dat!


  • 18 Februari 2012 - 17:10

    Opa:

    Mooie verslagen! Glad you found an elephant, even though it was a small one.

  • 20 Februari 2012 - 09:56

    Danielle:

    Super leuk je verslagen!! Ik ben blij dat je het naar je zin hebt!!! Ik wacht met smart op je volgende verslag hihi!!! Have FUN xxxxx

  • 20 Februari 2012 - 10:10

    Marleen:

    niceee duiveneieren? Ze zien er stiekem best lekker uit... Heb je ook al sushi gehad? Ik hoop dat je busreis goed gegaan is, en dat je op de juiste bestemming bent aangekomen! k had wel meer foto's verwacht hoor, dus aandachtspuntje voor je volgende verslag ;P maar het klinkt allemaal super leuk :) keep us posted! super leuk om te lezen! xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefanie

Hoi allemaal! Van 15 februari tot en met 28 maart zal mijn Great Adventure plaatsvinden! Op deze site kunnen jullie zien wat ik allemaal aan het doen ben!

Actief sinds 12 Feb. 2012
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 7614

Voorgaande reizen:

15 Februari 2012 - 28 Maart 2012

The Great Adventure

Landen bezocht: