Dag 10 - 11 - 12 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Stefanie Kops - WaarBenJij.nu Dag 10 - 11 - 12 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Stefanie Kops - WaarBenJij.nu

Dag 10 - 11 - 12

Door: Stefanie

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

06 Maart 2012 | Laos, Luang Prabang

Dag 10 - Two-day slowboat

Vanmorgen onder het genot van een prachtig uitzicht op de Mekong ontbeten in Pak Beng. Rond 09.30 vertrokken met de slowboat richting Luang Prabang. Was wederom een super mooie tocht en we hadden dit keer een kleinere boot zonder drukte makers, waardoor de tocht een stuk relaxter was! Rond 17.00 uur aangekomen in Luang Prabang. Samen met de Nooren (Chris en Magnus) en een Engelse broer en zus + vriendje (Fred, Evelyn en Marlon) rondgelopen in Luang Prabang op zoek naar een guesthouse. We hadden een heel mooie guesthouse gevonden, voor maar 120.000 Kip per nacht voor 2 personen. Dus het was voor 1 nacht maar 6 euro p.p. en de kamer was erg groot, lekkere bedden en een simpele badkamer. In deze badkamer had ik m'n eerste ervaring met een insect. Terwijl ik 's avonds op de wc zat, zag ik ineens een soort mini-kakerlak op m'n broek zitten. Ik schrok me dood en stond meteen op, waarna het beest ineens verdwenen was...freaky! 's Avonds met z'n allen gegeten ( fried noodles, chicken and lemon grass). Erg gezellig en lekker! Het was volgens mij een restaurant waar vnl. locals komen, dus het eten was eeeeeerg spicy! Marlon zweette zich helemaal kapot tijdens het eten, haha! Na het eten zijn we naar een bar gegaan (Utopia), heel relaxte en serene sfeer en heb daar lekker een paar cocktailtjes gedronken en ze hadden een waterpijp geregeld, dus dat was ook wel lachen! De bar moest vanwege de avondklok (communistisch land...) al om 23.30 sluiten, maar we hadden nog zin om wat te doen, dus wat doe je dan op je eerste avond in Laos? Juist: Bowlen! We vonden het allemaal hi-la-risch dat we op onze eerste dag in Laos gingen bowlen! Was super gezellig en ik had zelfs een potje gewonnen!

Dag 11 - Wat Xieng Thong Tempel

Met z'n allen hebben we vandaag de befaamde tempel in Luang Prabang bezocht. Volgens de Lonely Planet is het een prachtige tempel en echt een aanrader. Nou, wij vonden van niet. Het olifantenbeeld waar de tempel deels bekend om staan is in realiteit maar een klein hoofd en bij binnenkomst hadden we 'em zelfs "over het hoofd" (haha) gezien! Verder was een gebouw under construction, dus je hoorde steeds herrie van de bouwvakkers... We vonden het allemaal erg teleurstellend. Na een uurtje dus maar weer ervandoor gegaan om ergens wat te eten en drinken, het was een erg hete dag dus hadden wel wat verkoeling nodig! 's Avonds met z'n allen naar de night market gegaan, heb daar eindelijk slippers gekocht (ben de enige die hier op teva's loopt, dus voel me beetje een halve tamme) en twee lange buddha-broeken. Jippie! Na de market met z'n allen gegeten + twee andere Engelse meisjes (Leoni en Alice), heel aardig ook! Na het restaurant naar de LaoLao-bar gegaan, want de boys wilden The Final zien (Liverpool -?). Gelukkig voor Fred (diehard Liverpool fan) had Liverpool gewonnen, Happy Daysss! - aldus Fred. Was vandaag weer een gezellige dag en hebben ook nog een beetje cultuur gesnoven!

Dag 12 - Byebye Luang Prabang

Helaas was het vandaag alweer de laatste dag in Luang Prabang. Het is echt een plek om dagenlang te kunnen vertoeven. Het is zelfs leuk om gewoon rond te lopen in de stad, zoals ik vandaag met Chris heb gedaan. Eerst 's ochtends m'n eitjes gegeten, ben zo blij dat ze hier overal eieren serveren - heaven!! Na het ontbijt ong 2uur achter de pc gezeten en daarna rond 17.00uur weer naar de night market gegaan. Wederom dingen gekocht: kettinkjes en een klein monnik-schilderdoekje. Heel schattig! Na de markt de andere opgezocht in de LaoLao-bar, springrolls gegeten, geklets, pool gespeeld en daarna voor de laatste keer in Laos per tuktuk op naar de bowlingbaan!! Jongens vs. meisjes gespeeld, helaas hadden wij verloren. Maar ik had tijdens een rondje meer dan 120pnt (122!!), dus ik had een gratis pakje sigaretten gewonnen, oh yeahh! Hoe bedoel je stimuleren om te roken! Bizar! Het waren vieze sigaretten uiteraard, dus ik heb ze weggegeven. Maar het idee is wel hilarisch!

• 06 Maart 2012 - 16:20

Lisa Spruit:

Steefiee!
    Heb net weer even al je verhalen gelezen en het klinkt heel leuk!
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt! En wat leuk dat je hebt leren rijden op een olifant!
    Nog heel veel plezier meid
    Kus Lies

• 07 Maart 2012 - 19:11

Debbie:

Heey Steef!
    Erg leuk om je verhalen te lezen :D
    Heel veel plezier nog!!