Dag 9 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Stefanie Kops - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Stefanie Kops - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Stefanie

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

27 Februari 2012 | Thailand, Chiang Rai

Dag 9 - Byebye Chiang Rai, Hellooo Laos!

Vanmorgen werd ik gelukkig zonder hoofdpijn wakker, dus waarschijnlijk kwam het gewoon door de zon. Via het hotel heb ik vervoer+ticket two-day slowboat (1500 baht) geregeld om naar Laos te gaan! Ik werd om 06.30 opgehaald, uitslapen zit er niet in als je aan het reizen bent! In het busje zaten gezellige mensen en nog een Nederlandse stel (40/50 jaar). Maar ik had geen zin om met hun te praten, dus deed maar gewoon alsof ik geen Nederlander was, hahaha! Ik verborg mijn Nederlandse vlaggetje op m'n tas! Mhuaua.
Aangekomen in Laos begon het hectische proces om een visum (35 dollar) te krijgen. Het was heel erg druk, was maar 1 loket open en hebben er zeker een uur over gedaan om ons visum te bemachtigen. Tevens was ons ingevulde formulier + stempel blijkbaar niet geldig (dit formulier hadden we via de organisatie kregen waar we de tour hadden geboekt), dus moesten we het heel snel en gestressed overschrijven op een goed formulier. Begon dus weer goed, maaarrr uiteindelijk is het gelukt!
Toen op naar de slowboat, nadat onze paspoorten werden gecontroleerd door de politie. Het gaat hier allemaal niet zo efficient als in Nederland kan ik je zeggen! Lao-time...alles gaat heel rustig. Maakt niet uit, als ik maar op m'n juiste bestemming aan kom!
De slowboat was echt overvol en sommige mensen hadden geloof ik niet eens een stoel om op te zitten... Maar het was wederom erg gezellig en grappig om zoiets mee te maken! Erg mooi uitzicht, vanaf de Mekong-rivier, onderweg op de natuur van Laos. Aangekomen in Pak Beng (tussenstop) ben ik met de Nooren en nog 3 andere Engelse (een broer en zus + boyfriend) op zoek gegaan naar een hotel. Althans we hoefden gelukkig niet daadwerkelijk rond te lopen en te zoeken, want vanaf het moment dat je de boot uitstapt werd je meteen benaderd door allerlei hotel-personeel. Erg handig eigenlijk... Wij hadden erg geluk met ons hotel/guesthouse (weet de naam niet eens eigenlijk). Het was erg primitief, maar wel (redelijk) schoon en het restaurant was ook erg gezellig. "s Avonds met z'n allen gegeten en daarna off to bed!



  • 27 Februari 2012 - 11:59

    Opa:

    Nog steeds boeinde verhalen Steef. Heel goed!

  • 27 Februari 2012 - 19:20

    Dee:

    Gaaf allemaal maar je moet ff je locatie wijzigen...staat nog steeds op Thailand.. Xxx

  • 04 Maart 2012 - 22:05

    Irene:

    Leuk om je te volgen Steef en wat zie jij ontzettend veel tijdens jouw grote avontuur. Ik ben jaloers........had ik vroeger ook moeten doen!
    Op naar de volgende dag vol verrassingen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefanie

Hoi allemaal! Van 15 februari tot en met 28 maart zal mijn Great Adventure plaatsvinden! Op deze site kunnen jullie zien wat ik allemaal aan het doen ben!

Actief sinds 12 Feb. 2012
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 7619

Voorgaande reizen:

15 Februari 2012 - 28 Maart 2012

The Great Adventure

Landen bezocht: