Dag 4 en 5 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefanie Kops - WaarBenJij.nu Dag 4 en 5 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefanie Kops - WaarBenJij.nu

Dag 4 en 5

Door: Stefanie

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

21 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Dag 4 - Laatste dag in Bangkok

Ik ben vandaag vroeg opgestaan om m'n backpack weer opnieuw in te pakken voor m'm reis naar Chiang Mai. Na het inpakken heb ik uitgecheckt en een lekker Stevig (haha voor mam en Dee) ontbijtje gegeten: cappu, orange juice, fruit (banaan, watermeloen! en ananas) een ham/kaas croissant. Daarna op de pc gezeten, rondgehangen in de guesthouse, wederom gepraat met nieuwe mensen en pad-thai gegeten, jummy!! Het was m'n eerste maaltijd met stokjes, maar door m'n vele bezoekjes aan Shabu ging dit er uiteraard erg professioneel aan toe, haha! Om 18.10uur werd ik opgehaald bij New Siam voor de busreis naar Chiang Mai. Uiteraard moesten we met z'n allen ergens bij een guesthouse wachten, waarop? Geen idee?! In de bus zat ik gelukkig niet naast een dik of stinkend persoon, dus het was een relaxte rit! Een beetje geslapen, tv gekeken (dikke tv in de bus waar films gedraaid werden) en muziek geluisterd. Na ong 3uur was er een tussenstop waar ik een Belgische jongen ontmoette, Marco. Rond 06.00uur kwamen we aan in Chiang Mai en konden we per (leger)truck naar een gewenste plaats gereden worden. Ik had guesthouse Libra vooraf al genoteerd, dus m'n nieuwe Belgische vriend ging gezellig mee! De backpacks lagen overigens gewoon los op het dak van de truck, dus "I was praying to buddha" dat m'n tas er niet af zou vallen!
Inmiddels is het al maandag 20 februari...dag 5 dus.

Dag 5 - Happy Birthday Dee!!

Gelukkig was er nog een kamer vrij in Libra guesthouse, dus ik had een slaapplaats! Ze wist alleen nog niet of ik meer dan 1 nacht kon blijven, dus dat moest ik deze middag vragen (eerst slapen!). Uiteindelijk kon ik gelukkig langer blijven, want het is een super leuke en gezellige guesthouse! Ik had deze dag direct excursies geboekt voor de komende dagen. Dindsdag (dag 6): Chiang Siam Elephant Mahout Training (2500 baht) en donderdag (dag 8) een day-trip naar Chiang Rai (700 baht), daar zal ik dan meteen blijven om verder te trekken naar Laos. Vandaag heb ik verder gelunched met twee andere backpackers van Libra guesthouse, was leuk om weer meteen samen met andere mensen iets te ondernemen! 's Avonds met de Belg (van de bus) een Thaise-massage/marteling gedaan bij ee salon waar blinde mensen werken. Aparte ervaring en erg pijnlijk..! Hopelijk krijg ik niet extreem spierpijn van al die pressure op m'n spieren! Daarna hebben we samen de mainstreet afgelopen en op straat wat gegeten, chicken noodle soup (25 baht). Jammmm jam!

  • 22 Februari 2012 - 12:47

    Dee:

    Merci dat ik twee keer wordt genoemd!! Gelukkig denk je nog aan me! Haha!! Leuk verhaal weer :) en meteen een kasboek! Hartstikke handig! xxxxxxx

  • 22 Februari 2012 - 12:59

    Marleen:

    Zozo, into the elephants steef? Straks ga je animals nog leuk vinden haha:P
    klinkt heftig zo'n blinde massage, maarja dan kan je zo huppaa hartstikke lenig die olifant beklimmen.
    Ga je de excursies met je belgische freundeke doen? Nou dat lees ik wel in je volgende verslag, dan stop ik net zoals nu direct met al me werkzaamheden en focus me op je verhaal hihi!

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefanie

Hoi allemaal! Van 15 februari tot en met 28 maart zal mijn Great Adventure plaatsvinden! Op deze site kunnen jullie zien wat ik allemaal aan het doen ben!

Actief sinds 12 Feb. 2012
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 7623

Voorgaande reizen:

15 Februari 2012 - 28 Maart 2012

The Great Adventure

Landen bezocht: