Eerste dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefanie Kops - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stefanie Kops - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: Stefanie

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

16 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal!
Nou ik ben in Thailand hoor! Een hele omschakeling van de Nederlandse kou naar de Thaise hitte.
Helaas ging het in het begin al minder voorspoedig dan verwacht... Ik had gedacht de Airport Express Bus te nemen, maar blijkbaar bestaat deze niet meer. Dus ik wist niet meer wat ik moest doen..! De hitte tast je denkvermogen behoorlijk aan! Maar het is me uiteindelijk gelukt om de stad te bereiken. Ik ben eerst met een shuttle-bus vanaf het vliegveld naar een soort busstation gereden, waarna ik met een mini-van naar een ander busstation ben gegaan. Hier wist ik wederom totaal Niet waar ik heen moest. Maar zoals al werd gezegd op forums en in de Lonely Planet, Thaise mensen zijn echt heel aardig en gastvrij. De meneer van de mini-van liep namelijk helemaal mee naar de plek waar ik de bus (bus 59 naar Khao San road) moest nemen om naar KSR te gaan. In de bus had ik echter wederom geen idee waar ik moest uitstappen (het was een local-bus, waar alleen Thaise mensen heel stilletjes voor zich uit staarde), maar er zat gelukkig een Thaise vrouw in die ook op KSR moest zijn, dus zij waarschuwde mij welke halte we eruit moesten. Daarna liep ze bijna helemaal mee tot aan m'n guesthouse. Echt super aardig!

Nou toen kwam ik dus aan, helemaal doorweekt van het zweet (niet normaal gewoon). Ik heb wel een leuke kamer, met airco gelukkig. In de middag heb ik me even opgefrist en ben daarna op bed gaan liggen. Na het middagdutje ben ik wat gaan eten in het restaurant. Ik had niet erg veel trek, dus heb maar gewoon een patatje besteld haha! Tijdens het avondeten hoorde ik een paar meisjes Engels praten, dus ik dacht ik ga even contact leggen. Wel fijn om even met mensen te praten! Hierna ben ik onegveer een uurtje door Khao San road gelopen en heb ik een lekkere wijde lange broek gekocht. Morgen ben ik namelijk van plan naar het Koninklijk Paleis en de Wat Po te gaan, dus daar heb ik een lange broek voor nodig. Na m'n wandeling door KSR ging ik even aan het zwembad zitten waar de Engelse meisjes ook weer waren en raakte ik ook nog aan de praat met een paar Italiaanse jongens. Was ook weer gezellig! Ik ben nu wel heel erg moe van de warmte, de lange reis, vele indrukken en 'stress'. Dus ik ga zo lekker slapen (bijna half 10 hier) en dan morgen vroeg opstaan om de stad te verkennen!

Ik ben benieuwd wat ik allemaal in m'n volgende verslagen te melden heb!

Doeiiii!!!

  • 16 Februari 2012 - 14:28

    Saskia:

    Kan me voorstellen dat je helemaal in de stress was! Raar dat het bij jou nu al avond is haha. Slaap lekker en veel plezier morgen, hoop dat we snel wat fotootjes zien! XXX

  • 16 Februari 2012 - 15:14

    Marleen:

    Goed dat je toch je hoofd 'koel' hebt kunnen houden! Voelt vast als een overwinning, alleen al het ergens arriveren! Super raar idee dat je gister weg ging, en nu opeens helemaal in een ander 'leven' zit. Ben blij om te horen dat je al leuke contacten hebt gelegd :D
    Slaap lekker en succes om het paleis te vinden morgen ;) Ben benieuwd naar je volgende avontuurtjes! xxx

  • 16 Februari 2012 - 16:28

    Alain:

    Het avontuur begint goed! :) Zonder tegenslagen geen avontuur natuurlijk. ;)
    Veel plezier!

  • 16 Februari 2012 - 16:29

    Chloé :

    Ehhhh baaaaa bla gaaaaa ieehh!

  • 16 Februari 2012 - 20:27

    Kevin:

    Lekker zweten in Bangkok, yamm! Have fun en stuur snel ff wat foto's! XXX

  • 19 Februari 2012 - 21:50

    Alma:

    Zodra je merkt dat je gaat stressen dan moet je gewoon ff gymnastieken:P hehe dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefanie

Hoi allemaal! Van 15 februari tot en met 28 maart zal mijn Great Adventure plaatsvinden! Op deze site kunnen jullie zien wat ik allemaal aan het doen ben!

Actief sinds 12 Feb. 2012
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 7622

Voorgaande reizen:

15 Februari 2012 - 28 Maart 2012

The Great Adventure

Landen bezocht: